Met zijn elektrische aandrijving, toekomstgerichte design en innovatieve connectiviteitsoplossingen verenigt de nieuwe scooter transport- en communicatiefuncties voor een nieuwe vorm van mobiliteit in de stad.
Een overvloed aan vermogen en een royaal rijbereik voor superieur rijden in en om de stad.
Met zijn maximumvermogen van 31 kW (42 pk) staat de krachtige motor van de nieuwe BMW CE 04 garant voor uitmuntend rijplezier. Zo neemt de klassieke ‘verkeerslichtsprint’ van 0 tot 50 km/u slechts 2,6 seconden in beslag. Zelfs de minder krachtige L3e-A1-versie beschikt over een vermogen van 23 kW (31 pk). De topsnelheid van beide versies bedraagt 120 km/u, om vlot vooruit te komen, niet alleen in de stad maar ook op hoofd- en snelwegen.
De nieuwe BMW CE 04 heeft een ruim bemeten accucapaciteit van 60,6 Ah (8,9 kWh), goed voor een rijbereik van ongeveer 130 kilometer (versie met lager vermogen: 100 km). Zo kunt u elke dag uitstootvrij rijden in de stad, in een stedelijke omgeving en voor leuke tochtjes na het werk of in het weekend, met volledige gemoedsrust.
Innovatieve elektrische aandrijving met vloeistofgekoelde elektromotor.
De nieuwe BMW CE 04 heeft een elektromotor met permanente magneet in het frame tussen de accu en het achterwiel, zoals die in vergelijkbare vorm wordt gebruikt in BMW wagens zoals de 225xe Active Tourer. BMW Motorrad voerde uitgebreide rijtests uit om voor elke rijmodus een specifiek type van energierecuperatie uit te werken en de rijder een hoogstaand gebruiksgemak te bieden. Dat betekent dat hij in elke situatie optimale prestaties en rijeigenschappen verzekert.
Korte laadtijden en laadtechnologie op basis van het systeem dat in wagens wordt gebruikt.
De lithium-ionaccu wordt opgeladen met de geïntegreerde lader – hetzij aan een gewoon huishoudelijk stopcontact, een wallbox of aan een openbaar laadstation. Een volledig lege accu wordt idealiter in 4 uur en 20 minuten opgeladen. Met de snellader, die als optie verkrijgbaar is en een vermogen tot 6,9 kW levert (tegenover 2,3 kW voor het standaardniveau), wordt de laadtijd gereduceerd tot slechts 1 uur en 40 minuten wanneer de accu volledig leeg is. Als het accuniveau slechts 20 procent bedraagt en de accu tot 80 procent wordt opgeladen, beperkt de laadtijd met de optionele snellader zich tot nauwelijks 45 minuten. Naargelang de markt wordt de standaard laadkabel met een laadvermogen van 2,3 kW standaard geleverd met de BMW CE 04.
Om aan een wallbox thuis of aan een openbaar laadstation op te laden, is een mode 3-kabel vereist. Net als voor zijn wagens biedt BMW ook voor de CE 04 laadoplossingen van BMW Charging, voor een maximale flexibiliteit met tal van formules op maat om thuis, onderweg en op het werk te laden.
Verhoogde rijstabiliteit dankzij slipcontrole met ASC (Automatic Stability Control). DTC (Dynamic Traction Control) is als fabrieksoptie verkrijgbaar.
Dit tractiecontrolesysteem van de nieuwe BMW CE 04 is vergelijkbaar met Automatic Stability Control op BMW motorfietsen met verbrandingsmotor. ASC beperkt het motorkoppel wanneer het achterwiel doorslipt. Dynamic Traction Control (DTC), dat als optie verkrijgbaar is, verhoogt de rijveiligheid nog meer. DTC zorgt voor nog veiligere acceleraties, met name in schuin genomen bochten.
Drie rijmodi – ‘ECO’, ‘Rain’ en ‘Road’ – voor een efficiënt dagelijks gebruik. Rijmodus ‘Dynamic’ voor nog meer rijplezier als fabrieksoptie verkrijgbaar.
Bij de ontwikkeling van de BMW CE 04 stelde BMW Motorrad alles in het werk om de rijder individuele keuzemogelijkheden te bieden om voorrang te geven aan een maximale efficiëntie of een maximaal rijplezier. Daarom beschikt de nieuwe BMW CE 04 standaard over drie rijmodi: ‘ECO’, ‘Rain’ en ‘Road’. De bijkomende rijmodus ‘Dynamic’ is eveneens als fabrieksoptie verkrijgbaar, zodat de scooter nog sneller kan accelereren.
Ophanging met hoge richtingsstabiliteit dankzij stalen buizenframe uit één stuk voor een soepel rijgedrag en hoogstaand rijcomfort.
Het hoofdframe is een stalen buizenconstructie. Het voorwiel wordt gecontroleerd door een telescopische vork met een schuifbuisdiameter van 35 mm. De achterwielsturing bestaat uit een enkelzijdige swingarm. Achteraan worden de ophanging en demping verzekerd door een rechtstreeks gestuurde, volledig afgedekte veerpoot. De nieuwe BMW CE 04 is voorzien van ruim bemeten banden in de maten 120/70 R15 67H vooraan en 160/60 R15 56H achteraan.
Krachtig remsysteem met ABS van de nieuwste generatie. ABS Pro met functie voor schuin genomen bochten als fabrieksoptie.
Vooraan zorgt een dubbele remschijf voor een veilige vertraging, ondersteund door een systeem met enkele remschijf achteraan. Bovendien garandeert het ABS-systeem van BMW Motorrad een hoog actieveveiligheidsniveau. ABS Pro, dat als optie wordt aangeboden, gaat nog een stap verder: met behulp van een hoeksensor remt ABS Pro ook in de bochten af om zo het hoogst mogelijke veiligheidsniveau te verzekeren.
10,25" groot tft-kleurenscherm met geïntegreerd navigatiesysteem voor standaard handige routeplanning en uitgebreide connectiviteit.
De nieuwe BMW CE 04 is standaard uitgerust met een 10,25" groot tft-kleurenscherm met geïntegreerde kaartnavigatie en connectiviteit. Dankzij zijn uitstekende leesbaarheid, duidelijke menunavigatie en sterk geïntegreerd bedieningsconcept staat de nieuwe BMW CE 04 aan de top van het scootersegment. Als primeur maakt het nieuwe 10,25"-kleurenscherm het mogelijk om een navigatiekaart weer te geven in de instrumentencombi, zodat er geen extra scherm nodig is.
Krachtige led-verlichting rondom. Adaptive Headlight Pro en lichtfuncties als fabrieksopties leverbaar.
De lichtblokken van de nieuwe BMW CE 04 doen een beroep op geavanceerde led-technologie, Ze omvatten een koplamp voor de groot- en dimlichtfunctie vooraan. Naast een achterlicht met led-technologie zijn er ook led-richtingaanwijzers. De indicatielampjes maken eveneens gebruik van led-technologie. Voor nog meer veiligheid in het donker zorgt de adaptieve meedraaiende koplamp Headlight Pro, die als fabrieksoptie verkrijgbaar is. Daarbij plukt de rijder de vruchten van een nog betere verlichting van de bochten voor een nog veiliger rijgedrag in het donker. Speciale lichtfuncties zoals ‘Welcome’ en ‘Good Bye’ zijn eveneens als fabrieksopties verkrijgbaar.
Toekomstgericht design en kleurenschema.
Ook het design van de nieuwe BMW CE 04 belichaamt een nieuwe, toekomstgerichte vorm van stadsmobiliteit op twee wielen, met een innovatieve stijl die emoties opwekt voor deze nieuwe aandrijftechnologie en die de scooter onmiddellijk identificeert als een lid van de BMW Motorrad-familie. De moderne oppervlakteafwerking is uitgevoerd in opvallend Light White, aangevuld met matzwarte delen vooraan en opzij en een ‘zwevende’ zitting. Bovendien zijn er de massieve velgen, echte trendsetters met een schijfwiellook en een in de designstijl geïntegreerde zijsteun. De nieuwe BMW CE 04 in Avantgarde-stijl (fabrieksoptie) is een opvallend, kleurrijk statement van hedendaagse stadsmobiliteit. In deze stijl wordt de metaalkleur Magellan Grey aangevuld met een zitting in zwart en oranje, een oranje windgeleider en diverse grafische elementen.
Een overvloed aan vermogen en een royaal rijbereik voor superieur rijden in en om de stad.
Met zijn maximumvermogen van 31 kW (42 pk) staat de krachtige motor van de nieuwe BMW CE 04 garant voor uitmuntend rijplezier. Zo neemt de klassieke ‘verkeerslichtsprint’ van 0 tot 50 km/u slechts 2,6 seconden in beslag. Zelfs de minder krachtige L3e-A1-versie beschikt over een vermogen van 23 kW (31 pk). De topsnelheid van beide versies bedraagt 120 km/u, om vlot vooruit te komen, niet alleen in de stad maar ook op hoofd- en snelwegen.
De nieuwe BMW CE 04 heeft een ruim bemeten accucapaciteit van 60,6 Ah (8,9 kWh), goed voor een rijbereik van ongeveer 130 kilometer (versie met lager vermogen: 100 km). Zo kunt u elke dag uitstootvrij rijden in de stad, in een stedelijke omgeving en voor leuke tochtjes na het werk of in het weekend, met volledige gemoedsrust.
Innovatieve elektrische aandrijving met vloeistofgekoelde elektromotor.
De nieuwe BMW CE 04 heeft een elektromotor met permanente magneet in het frame tussen de accu en het achterwiel, zoals die in vergelijkbare vorm wordt gebruikt in BMW wagens zoals de 225xe Active Tourer. BMW Motorrad voerde uitgebreide rijtests uit om voor elke rijmodus een specifiek type van energierecuperatie uit te werken en de rijder een hoogstaand gebruiksgemak te bieden. Dat betekent dat hij in elke situatie optimale prestaties en rijeigenschappen verzekert.
Korte laadtijden en laadtechnologie op basis van het systeem dat in wagens wordt gebruikt.
De lithium-ionaccu wordt opgeladen met de geïntegreerde lader – hetzij aan een gewoon huishoudelijk stopcontact, een wallbox of aan een openbaar laadstation. Een volledig lege accu wordt idealiter in 4 uur en 20 minuten opgeladen. Met de snellader, die als optie verkrijgbaar is en een vermogen tot 6,9 kW levert (tegenover 2,3 kW voor het standaardniveau), wordt de laadtijd gereduceerd tot slechts 1 uur en 40 minuten wanneer de accu volledig leeg is. Als het accuniveau slechts 20 procent bedraagt en de accu tot 80 procent wordt opgeladen, beperkt de laadtijd met de optionele snellader zich tot nauwelijks 45 minuten. Naargelang de markt wordt de standaard laadkabel met een laadvermogen van 2,3 kW standaard geleverd met de BMW CE 04.
Om aan een wallbox thuis of aan een openbaar laadstation op te laden, is een mode 3-kabel vereist. Net als voor zijn wagens biedt BMW ook voor de CE 04 laadoplossingen van BMW Charging, voor een maximale flexibiliteit met tal van formules op maat om thuis, onderweg en op het werk te laden.
Verhoogde rijstabiliteit dankzij slipcontrole met ASC (Automatic Stability Control). DTC (Dynamic Traction Control) is als fabrieksoptie verkrijgbaar.
Dit tractiecontrolesysteem van de nieuwe BMW CE 04 is vergelijkbaar met Automatic Stability Control op BMW motorfietsen met verbrandingsmotor. ASC beperkt het motorkoppel wanneer het achterwiel doorslipt. Dynamic Traction Control (DTC), dat als optie verkrijgbaar is, verhoogt de rijveiligheid nog meer. DTC zorgt voor nog veiligere acceleraties, met name in schuin genomen bochten.
Drie rijmodi – ‘ECO’, ‘Rain’ en ‘Road’ – voor een efficiënt dagelijks gebruik. Rijmodus ‘Dynamic’ voor nog meer rijplezier als fabrieksoptie verkrijgbaar.
Bij de ontwikkeling van de BMW CE 04 stelde BMW Motorrad alles in het werk om de rijder individuele keuzemogelijkheden te bieden om voorrang te geven aan een maximale efficiëntie of een maximaal rijplezier. Daarom beschikt de nieuwe BMW CE 04 standaard over drie rijmodi: ‘ECO’, ‘Rain’ en ‘Road’. De bijkomende rijmodus ‘Dynamic’ is eveneens als fabrieksoptie verkrijgbaar, zodat de scooter nog sneller kan accelereren.
Ophanging met hoge richtingsstabiliteit dankzij stalen buizenframe uit één stuk voor een soepel rijgedrag en hoogstaand rijcomfort.
Het hoofdframe is een stalen buizenconstructie. Het voorwiel wordt gecontroleerd door een telescopische vork met een schuifbuisdiameter van 35 mm. De achterwielsturing bestaat uit een enkelzijdige swingarm. Achteraan worden de ophanging en demping verzekerd door een rechtstreeks gestuurde, volledig afgedekte veerpoot. De nieuwe BMW CE 04 is voorzien van ruim bemeten banden in de maten 120/70 R15 67H vooraan en 160/60 R15 56H achteraan.
Krachtig remsysteem met ABS van de nieuwste generatie. ABS Pro met functie voor schuin genomen bochten als fabrieksoptie.
Vooraan zorgt een dubbele remschijf voor een veilige vertraging, ondersteund door een systeem met enkele remschijf achteraan. Bovendien garandeert het ABS-systeem van BMW Motorrad een hoog actieveveiligheidsniveau. ABS Pro, dat als optie wordt aangeboden, gaat nog een stap verder: met behulp van een hoeksensor remt ABS Pro ook in de bochten af om zo het hoogst mogelijke veiligheidsniveau te verzekeren.
10,25" groot tft-kleurenscherm met geïntegreerd navigatiesysteem voor standaard handige routeplanning en uitgebreide connectiviteit.
De nieuwe BMW CE 04 is standaard uitgerust met een 10,25" groot tft-kleurenscherm met geïntegreerde kaartnavigatie en connectiviteit. Dankzij zijn uitstekende leesbaarheid, duidelijke menunavigatie en sterk geïntegreerd bedieningsconcept staat de nieuwe BMW CE 04 aan de top van het scootersegment. Als primeur maakt het nieuwe 10,25"-kleurenscherm het mogelijk om een navigatiekaart weer te geven in de instrumentencombi, zodat er geen extra scherm nodig is.
Krachtige led-verlichting rondom. Adaptive Headlight Pro en lichtfuncties als fabrieksopties leverbaar.
De lichtblokken van de nieuwe BMW CE 04 doen een beroep op geavanceerde led-technologie, Ze omvatten een koplamp voor de groot- en dimlichtfunctie vooraan. Naast een achterlicht met led-technologie zijn er ook led-richtingaanwijzers. De indicatielampjes maken eveneens gebruik van led-technologie. Voor nog meer veiligheid in het donker zorgt de adaptieve meedraaiende koplamp Headlight Pro, die als fabrieksoptie verkrijgbaar is. Daarbij plukt de rijder de vruchten van een nog betere verlichting van de bochten voor een nog veiliger rijgedrag in het donker. Speciale lichtfuncties zoals ‘Welcome’ en ‘Good Bye’ zijn eveneens als fabrieksopties verkrijgbaar.
Toekomstgericht design en kleurenschema.
Ook het design van de nieuwe BMW CE 04 belichaamt een nieuwe, toekomstgerichte vorm van stadsmobiliteit op twee wielen, met een innovatieve stijl die emoties opwekt voor deze nieuwe aandrijftechnologie en die de scooter onmiddellijk identificeert als een lid van de BMW Motorrad-familie. De moderne oppervlakteafwerking is uitgevoerd in opvallend Light White, aangevuld met matzwarte delen vooraan en opzij en een ‘zwevende’ zitting. Bovendien zijn er de massieve velgen, echte trendsetters met een schijfwiellook en een in de designstijl geïntegreerde zijsteun. De nieuwe BMW CE 04 in Avantgarde-stijl (fabrieksoptie) is een opvallend, kleurrijk statement van hedendaagse stadsmobiliteit. In deze stijl wordt de metaalkleur Magellan Grey aangevuld met een zitting in zwart en oranje, een oranje windgeleider en diverse grafische elementen.