De BMW CE 04 is de jongste telg in de reeks duurzame mobiliteitsoplossingen van BMW: emissieloze en opwindende efficiency op twee wielen. Dat de BMW CE 04 er niet enkel is voor plezierritjes in het weekend, ondervonden een aantal Belgische CEO’s.
BMW Motorrad Belux-topman Christian Lambert trapte af en gaf de fakkel door aan Alexander Wehr, CEO van BMW Group Belux én bevlogen motorrijder. Daarna ging het naar CEO Guy Pasmans van de logistieke dienstverlener Manuport Logistics. Namen verder de estafettestok (in dit geval een snelle elektrische pijl) over: Vincent Vosse, co-CEO Weerts Racing Teams en Bert Knuts, CEO van Event Masters en bestuurder van ACC.
De meningen van de CEO’s over de CE 04 zijn unaniem: “Een fantastische rijervaring die vooral in stedelijk verkeer zijn kracht toont” klinkt het bij Bert Knuts. “De lange wielbasis maakt hem uiterst stabiel, ook voor een stuk autosnelwegverkeer bijvoorbeeld. Dat je altijd met beide voeten aan de grond kan geeft heel veel vertrouwen.” Vincent Vosse voegt er nog aan toe dat de connectiviteit met een smartphone een unieke troef is: “Ik ben aangenaam verrast door de vlotte manier waarop deze elektrische scooter technologie en communicatie combineert. Ideaal voor verplaatsingen op het circuit: met de CE 04 ben je snel ter plaatse, én altijd bereikbaar onderweg”.
En voor Guy Pasmans blijkt de CE 04 de perfecte oplossing te zijn om van en naar het werk te pendelen: “De actieradius van 130 kilometer volstaat voor iedere pendelrit, in de stad ben je dagenlang onderweg op één batterijlading aan het gewone stopcontact.” Bovendien zet het logistiek bedrijf actief in op duurzame mobiliteit voor eigen medewerkers en elektrificatie. De elektrische scooter past dan ook perfect in het plaatje.
De meest ‘heavy users’ van de BMW tweewielers zijn traditioneel de politiediensten. Ook aan hen werd er gedacht, want in mei werd de BMW CE 04-p, een speciale politievariant met onder meer zwaailichten en een sirene, voorgesteld op de Infopol beurs in Kortrijk. Onder meer de politiezones Oostende en Damme – Knokke Heist voelden de BMW CE 04 al uitgebreid aan de tand.
Conclusie: de lichte en wendbare BMW CE 04 past helemaal in het rijtje van grensverleggende en creatieve mobiliteitsoplossingen, ook voor wie helemaal nog niet of lang geleden met de scooter of motor gereden heeft. Denk maar aan de achteruitrijhulp bij parkeermanoevres of de opbergruimte voor een helm.
BMW Group werkt al jaren aan een duurzamere mobiliteit op twee en vier wielen, ook in België. Zo rijden hybride BMW-wagens van de jongste generaties automatisch volledig elektrisch bij het binnenrijden van de BMW eDrive Zones die BMW via geofencing installeerde in de 10 grootste Belgische steden en in Luxemburg-stad. En is BMW de Belgische marktleider in inschrijvingen van volledig elektrische auto’s.
Productinfo
Met zijn maximumvermogen van 31 kW (42 pk) staat de krachtige motor van de nieuwe BMW CE 04 garant voor uitmuntend rijplezier. Zo neemt de klassieke ‘verkeerslichtsprint’ van 0 tot 50 km/u slechts 2,6 seconden in beslag. Zelfs de minder krachtige L3e-A1-versie beschikt over een vermogen van 23 kW (31 pk). De topsnelheid van beide versies bedraagt 120 km/u, om vlot vooruit te komen, niet alleen in de stad maar ook op hoofd- en snelwegen.
De BMW CE 04 heeft een ruim bemeten accucapaciteit van 60,6 Ah (8,9 kWh), goed voor een rijbereik van ongeveer 130 kilometer (versie met lager vermogen: 100 km).
Een volledig lege accu wordt idealiter in 4 uur en 20 minuten opgeladen. Met de snellader, die als optie verkrijgbaar is en een vermogen tot 6,9 kW levert (tegenover 2,3 kW voor het standaardniveau), wordt de laadtijd gereduceerd tot slechts 1 uur en 40 minuten wanneer de accu volledig leeg is. Als het accuniveau slechts 20 procent bedraagt en de accu tot 80 procent wordt opgeladen, beperkt de laadtijd met de optionele snellader zich tot nauwelijks 45 minuten. Naargelang de markt wordt de standaard laadkabel met een laadvermogen van 2,3 kW standaard geleverd met de BMW CE 04.
BMW Motorrad Belux-topman Christian Lambert trapte af en gaf de fakkel door aan Alexander Wehr, CEO van BMW Group Belux én bevlogen motorrijder. Daarna ging het naar CEO Guy Pasmans van de logistieke dienstverlener Manuport Logistics. Namen verder de estafettestok (in dit geval een snelle elektrische pijl) over: Vincent Vosse, co-CEO Weerts Racing Teams en Bert Knuts, CEO van Event Masters en bestuurder van ACC.
De meningen van de CEO’s over de CE 04 zijn unaniem: “Een fantastische rijervaring die vooral in stedelijk verkeer zijn kracht toont” klinkt het bij Bert Knuts. “De lange wielbasis maakt hem uiterst stabiel, ook voor een stuk autosnelwegverkeer bijvoorbeeld. Dat je altijd met beide voeten aan de grond kan geeft heel veel vertrouwen.” Vincent Vosse voegt er nog aan toe dat de connectiviteit met een smartphone een unieke troef is: “Ik ben aangenaam verrast door de vlotte manier waarop deze elektrische scooter technologie en communicatie combineert. Ideaal voor verplaatsingen op het circuit: met de CE 04 ben je snel ter plaatse, én altijd bereikbaar onderweg”.
En voor Guy Pasmans blijkt de CE 04 de perfecte oplossing te zijn om van en naar het werk te pendelen: “De actieradius van 130 kilometer volstaat voor iedere pendelrit, in de stad ben je dagenlang onderweg op één batterijlading aan het gewone stopcontact.” Bovendien zet het logistiek bedrijf actief in op duurzame mobiliteit voor eigen medewerkers en elektrificatie. De elektrische scooter past dan ook perfect in het plaatje.
De meest ‘heavy users’ van de BMW tweewielers zijn traditioneel de politiediensten. Ook aan hen werd er gedacht, want in mei werd de BMW CE 04-p, een speciale politievariant met onder meer zwaailichten en een sirene, voorgesteld op de Infopol beurs in Kortrijk. Onder meer de politiezones Oostende en Damme – Knokke Heist voelden de BMW CE 04 al uitgebreid aan de tand.
Conclusie: de lichte en wendbare BMW CE 04 past helemaal in het rijtje van grensverleggende en creatieve mobiliteitsoplossingen, ook voor wie helemaal nog niet of lang geleden met de scooter of motor gereden heeft. Denk maar aan de achteruitrijhulp bij parkeermanoevres of de opbergruimte voor een helm.
BMW Group werkt al jaren aan een duurzamere mobiliteit op twee en vier wielen, ook in België. Zo rijden hybride BMW-wagens van de jongste generaties automatisch volledig elektrisch bij het binnenrijden van de BMW eDrive Zones die BMW via geofencing installeerde in de 10 grootste Belgische steden en in Luxemburg-stad. En is BMW de Belgische marktleider in inschrijvingen van volledig elektrische auto’s.
Productinfo
Met zijn maximumvermogen van 31 kW (42 pk) staat de krachtige motor van de nieuwe BMW CE 04 garant voor uitmuntend rijplezier. Zo neemt de klassieke ‘verkeerslichtsprint’ van 0 tot 50 km/u slechts 2,6 seconden in beslag. Zelfs de minder krachtige L3e-A1-versie beschikt over een vermogen van 23 kW (31 pk). De topsnelheid van beide versies bedraagt 120 km/u, om vlot vooruit te komen, niet alleen in de stad maar ook op hoofd- en snelwegen.
De BMW CE 04 heeft een ruim bemeten accucapaciteit van 60,6 Ah (8,9 kWh), goed voor een rijbereik van ongeveer 130 kilometer (versie met lager vermogen: 100 km).
Een volledig lege accu wordt idealiter in 4 uur en 20 minuten opgeladen. Met de snellader, die als optie verkrijgbaar is en een vermogen tot 6,9 kW levert (tegenover 2,3 kW voor het standaardniveau), wordt de laadtijd gereduceerd tot slechts 1 uur en 40 minuten wanneer de accu volledig leeg is. Als het accuniveau slechts 20 procent bedraagt en de accu tot 80 procent wordt opgeladen, beperkt de laadtijd met de optionele snellader zich tot nauwelijks 45 minuten. Naargelang de markt wordt de standaard laadkabel met een laadvermogen van 2,3 kW standaard geleverd met de BMW CE 04.